Melatonin

- a jobb alvás és az egészség felé vezető legrövidebb természetes út

Melatonin
• segít elérni az egész éjjel tartó természetes alvást

• hatásos az időzónaváltás-szindróma (jetlag) megelőzésében

• csökkenti a rák kialakulásának veszélyét

• javítja az immunrendszer működését

• csökkenti a vérnyomást

Néhány tény a melatoninról:

Néhány tény a melatoninról• a melatonin természetes agyi vegyület

• a melatonin fokozza a természetes alvást

• a melatonin nem okoz függőséget

• a melatonin jól dokumentált, mellékhatásokról nem számoltak be vele kapcsolatban

• a melatonin kiváló antioxidatív hatása révén védi a sejteket

A lefekvés előtti laptop és mobiltelefon használat alvászavarokat okoz

A lefekvés előtti laptop és mobiltelefon  használat alvászavarokat okozHa lefekvés előtt sms-ezünk, e-mailt olvasunk vagy internetezünk, azzal ártunk az egészségünknek. A készülékek által kibocsájtott kék fény zavarja az alvást és a munkateljesítményt a tudományos szakértők szerint.

Sok ember az ágyába is magával viszi mobiltelefonját, laptopját vagy tabletjét, hogy üzeneteket tudjon küldeni, e-maileket olvasni vagy az internetet böngészni. Ez, a tudósok szerint káros az egészségre. A kijelzők által kibocsájtott kék fény ugyanis zavarja az alvást és a munkateljesítményt, így negatívan hat az emberi szervezetre.

Miért olyan fontos az alvás

Miért olyan fontos az alvásA jó éjszakai alvás fontosabb, mint sokan gondolnák. Nem csak azért, mert az alvás teszi lehetővé, hogy napközben jól el tudjuk látni a feladatainkat, hanem mert a test pihenési és helyreállítási ciklusait is az alvás szabályozza. A szervezet alvás közben regenerálja önmagát - a sérült sejtek és szövetek helyreállítása által. Ezen kívül az alvás fokozza az immunrendszerünk védekezési mechanizmusát és segít elhárítani a lehetséges veszélyforrásokat.

Néhány tipp a jobb alváshoz

Gondot jelent az elalvás? Hánykolódsz, forgolódsz az ágyban, nem sikerül kikapcsolnod és mély álomba zuhannod? Íme néhány ötlet, ami segíthet.

Néhány tipp a jobb alváshozNapközben

  • Próbáljunk meg minden nap ugyanabban az időben felkelni.
  • Alakítsuk ki azt a szokást, hogy mindig a hálószobában alszunk el (és nem a nappali kanapéján, vagy hasonlók).
  • Nap közben végezzünk testmozgást és legyünk fizikailag aktívak.
  • Ha lehet, kerüljük a napközbeni szundikálást.
  • Töltsünk naponta sok időt kint a szabadban, nappali fényben (vagy alternatív megoldásként valamilyen teljes spektrumú fényforrás közelében).

A melatonin javítja az alvásminőséget

Alighanem kevés embert lep meg a fenti cím. Az igazi újdonság viszont az, hogy napi mindössze 2,5 mg melatonin-adaggal leküzdhetők a vérnyomás-gyógyszerek olyan mellékhatásai, melyek az alvásminőség romlását okozzák.

A melatonin javítja az alvásminőségetA szóban forgó vérnyomás-gyógyszerek az ún. béta-blokkolók, melyek olyan hatásmechanizmussal működnek, hogy blokkolják egyes sejtek receptorait, ami sok más hatás mellet a vérnyomás és a pulzusszám csökkenését is kiváltja. A béta-blokkoló – igen széles körben elterjedt gyógyszer-fajta. Egyedül az Egyesült Államokban mintegy 22 millió amerikai ember szed béta-blokkolót - önmagában vagy más szív-és- érrendszeri betegségek elleni gyógyszerek mellett. A gond az, hogy a béta-blokkolók a tobozmirigy felé küldött idegi impulzusokat is elnyomják, és így csökken a melatonin-hormon éjszakai kiválasztódása.

Az éjszakai műszak felborítja az ember 24-órás biológia óráját Íme, hogyan nyerhető vissza a jó alvás

Az éjszakai műszak felborítja az ember 24-órás biológia óráját Íme, hogyan nyerhető vissza a jó alvásÁpolónő vagy, gyári dolgozó, vagy más a munkád, de éjszakai műszakban dolgozol? Akkor pontosan tudod, milyen nehéz a munka utáni pihentető alvás. A melatonin nevű természetes vegyülettel segíthetünk ezen a problémán.

A sötétség beálltával az ember rendszerint fáradtnak érzi magát és lefekszik aludni. Ennek az agyunkban termelődő melatonin nevű hormon az oka, mely álmosságérzetet vált ki és segít elaludni. A melatonin szabályozza alvás-ébrenléti ciklusainkat, 24-órás biológiai óránkat, és kiválasztódását a fény és sötétség váltakozása szabályozza. Azoknak, akik éjszakai műszakban dolgoznak, mint például a kórházi alkalmazottak vagy a gyári dolgozók, ezzel gondjuk lesz, mivel rendszeresen olyankor vannak mesterséges világítási körülmények között, amikor az embernek jó esetben aludnia kellene. Melatonin termelésük felborul, és szervezetük rosszul érzékeli az éjszaka és a nappal váltakozásait.

Kérdezze meg gyógyszerészét: Létezik-e mesterséges gyógymód alvászavarok ellen?

Egyre több ember számára jelent gondot a jó minőségű éjszakai alvás, és ezzel párhuzamosan növekszik a vényre kapható altatószerek fogyasztása. Megkérdeztük Gintare Paulauskaite gyógyszerészt, hogy milyen alternatív módszerek léteznek a probléma kezelésére:

Kérdezze meg gyógyszerészét: Létezik-e mesterséges gyógymód alvászavarok ellen?Gyakoriak-e az alvási problémák?

Gyógyszerészként az a tapasztalatom, hogy sokan panaszkodnak nyugtalan alvást, beleértve az elalvási nehézségeket, a nyugtalan alvást, stb. Megfigyeléseim szerint az ilyen problémákban szenvedő betegek száma évről évre növekszik.

Mi okozza az alvászavart?

Számos tényező okozhat alvászavart. A fiatalabb generáció tagjainál az ok a túlzott munkahelyi stressz, ami miatt az érintettek este nehezen tudnak ellazulni és elaludni. Az idősebb generációt ennél is nagyobb mértékben érintik az alvási nehézségek. Kimutatták, hogy a kor előrehaladtával a test egyre kevesebb melatonint termel. A melatonin az agyban, alvás közben termelődő természetes hormon.

Jó megoldás-e az altatószer?

Az altatószerek függőséget okoznak, ráadásul folyamatos használatuk során gyengül a szerek altató hatása. Gyakran lépnek fel nem kívánt mellékhatások, ilyenek lehetnek a másnapi aluszékonyság, érzelmi zavarok, a csökkent éberség, zavarodottság, kimerültség, fejfájás, kettős látás, szédülés és izomgyengeség stb.

healthandscience.eu

Simmerstedvej 201
DK 6100 Haderslev
CVR DK17643347